Обяви » Каталог с фирми и организации » Как момче без завършен осми клас основава компания за 5 милиарда

 PATEKI.BG
 Каталог с фирми и организации  Каталог с фирми и организации
Потребител: Анонимен | Вход | Регистрация
Добави фирма
»  Фирми по отрасли
»  Всички фирми и организации


Как момче без завършен осми клас основава компания за 5 милиарда
15.07.2015 в 21:44
Икони в предприемачеството

Това е историята на Уилям Розенбърг, дете на Голямата Депресия, който създава веригата „Дънкин Донътс” и я превръща в изключително печеливш бранд.

Старбъкс може да са навсякъде в САЩ, но Дънкин Донътс са регионален победител в североизточните щати и особено Масачузец, където са основани.

Началото е през далечната 1950 г. с магазин в Куинси, Масачузец. След поредица от придобивания и разширявания, които ги превръщат в истинска икона в някои части на страната, публично търгуваната компания с 65 години история (сегашното им име е Дънкин Бранд Груп) имат 11000 обекта и пазарен капитал повече от 5 милиарда. И всичко това прави факта, че основателят им не е завършил осми клас още по-невероятен.

Ето шест удивителни неща от историята на Дънкин Донътс и основателят им, които може би не знаете.

1.Той така и не завършва осми клас Розенбърг е дете на Голямата Депресия. Когато магазинът на баща му фалира, Уилям напуска училище, за да работи – лъска обувки, рине сняг и най-накрая работи като куриер на пълно работно време за Уестърн Юнион, като печели по 22 $ на седмица. Едно от първите му предприемачески постижения е закупуването на ледени блокове, като ги разнася по местните писти за автомобилни състезания. Там продава ледени късчета (леден чипс), по 10 цента бройката. По-късно в кариерата си, от момче за доставки той успява да се издигне до регионален мениджър на компания, която продава сладолед от хладилни камиони.

2. Уилям Розенбърг успява да изгради свой кетъринг бизнес от нулата Виждали сте мобилните камиони за закуски, които са толкова популярни? Точно след Втората световна война, Розенбърг взима 1500 долара печалби, които е имал от закупуване на военни облигации, заема още 3500 долара от семейството си и основава компания, която доставя храна на работниците по строежите и фабриките в Бостън. Поради следвоенната оскъдица, той не успява да закупи достатъчно камиони. Така той създава кетъринг коли по своя собствена идея – с две страни, които се повдигат, за да покажат подредената храна и сандвичи на рафтове от неръждаема стомана. Това е прототипът на съвременните мобилни ванове за кетъринг.

3. Името на първият му ресторант не е било „Дънкин Донътс” Мгазинът стартира под името „Open Kettle” (Отворен чайник), но след две години, след като продават повече понички и кафе от всичко останало, Уилям Розенбърг събира служителите си в стая със звукозаписно устройство и им предлага да направят „брейнсторминг”. Всеки дава идеите си, а той записва всичко. Идеята за сегашното име на марката „Дънкин Донътс” идва от тогавашният му архитект. Името на марката идва от ритуалът на закуска, който навремето е типичен за почти всяко американско семейство – те топят своята поничка или кифла в кафето си (dunk – топя, donut - поничка). Веригата иска да отрази точно това в името и фирменото си изображение.

4. Уилям Розенбърг е бил безпощадно критичен към себе си Розенбърг често казва, че е прекалено тъп, за да прави нещата сложни, но добавя, че знае как да наема способни хора и на драго сърце приема разумните им съвети.Например в-к „Таймс” разказва как когато той написва своята автобиографична книга през 2001 г., искал да я озаглави „Разходката си струва” – какъвто е бил фирменият слоган през 1970 г. Но издателят иска по-модерния слоган за заглавие – „Време е да направим поничките”. „Наречете книгата както искате, ако ще бъдат продадени повече копия”, отговаря Розенбърг.

5. Той прави революция във франчайзинга „Дънкин Донътс” растат бързо с 6 магазина за 5 години и Розенбърг започва да предлага франчайз в други градове, като следва примера на ресторантьора Хауард Джонсън. Това става няколко години преди гиганти като КейЕфСи и Макдоналдс да влязат във франчайз играта, когато франчайзът не носи добра репутация и дори е на границата на закона в някои щати. Тогава никоя компания, която споменава франчайз може да рекламира във вестниците „Уол стрийт джърнал” и „Ню Йорк Таймс”. Около 5 години по-късно Розенбърг стартира Международната Франчайз Асоциация (IFA) , която сега включва повече от 800 франчайзодатели и повече от 30000 франчайзополучатели. Международните обекти от веригата имат доста шантави предложения за вкусовете на поничките си. В Тайланд може да пробвате донат с пиле и паста от чили, в Южна Кореа – кимчи крокет или баничка със свинско и водорасли в Китай.

6. След успеха на „Дънкин Донътс” той се захваща с нещо съвсем различно През 1971 г. Розенбърг е диагностициран с рак и решава да се отдръпне от компанията в полза на сина си. Мести се в Ню Хампшир, където купува ферма и се захваща с развъждането на породисти коне за езда и състезания. Въпреки, че няма опит с конете и фермите, той има такъв успех, че става най-големият развъдчик в региона на Ню Ингланд. Накрая той дарява фермата си на Университета в Ню Хампшир и се ангажира с филантропия, като най-вече дарява болници.


Превод и адаптация: Деяна Русева
Коментари
Няма добавени коментари
Антиспам код
Обяви | Условия за ползване | Помощ | Партньори | Контакти
© 2011-2018 ПЪТЕКИ.БГ ЕООД. В сайтът се използват графични елементи от Sanscons и Tango icons.
Всички права запазени.
Автомобили
Имоти
Работа
Фирми и организации
Екскурзии и почивки
Хотели
Заведения
Малки обяви